Black Metal: Ολη η ιστορία του είδους της heavy metal μουσικής

Το Black metal είναι ένα ακραίο είδος στον χώρο της heavy metal μουσικής. Χρησιμοποιεί συχνά γρήγορους ρυθμούς, ακραία "στριγκλιζε" φωνητικά, πολύ παραμορφωμένες κιθάρες, εκρηκτικό drumming και γενικά μία αντισυμβατική δομή στα τραγούδια του.

Εδώ θα κάνω μία αναλυτική περιγραφή σχετικά με αυτό το είδος το οποιο περιλαμβάνει δύο βασικά κύματα εποχών.Αυτό το λεγόμενο «πρώτο κύμα» του 1980 περιλαμβάνει συγκροτήματα όπως οι Venom, Bathory, Hellhammer, Celtic Frost και Sarcofago. Το «δεύτερο κύμα» προέκυψε στις αρχές του 1990, με Νορβηγικά συγκροτήματα όπως οι Mayhem, Burzum, Darkthrone, Immortal και οι Emperor.

Αυτή η σκηνή ανέπτυξε το μαύρο μεταλλικό στυλ σε ένα ξεχωριστό είδος. Το Black Metal συχνά παρομοιάζεται με την εχθρότητα από την κυρίαρχη κουλτούρα, κυρίως λόγω της μισανθρωπικής και αντι-χριστιανικής άποψης πολλών καλλιτεχνών. Επιπλέον, μερικές από τις πρωτοπόρους μπάντες του είδους έχουν συνδεθεί με καταστροφές εκκλησιών, δολοφονίες, εθνικοσοσιαλισμό. Για τους λόγους αυτούς και άλλους, το black metal συνήθως θεωρείται ως μια υπόγεια μορφή μουσικής.

Όργανα

Στο Black Metal συνήθως χρησιμοποιούν υψηλής συχνότητας ήχους και μεγάλη παραμόρφωση. Επίσης οι κιθάρες παίζονται με μεγάλη χρήση του γρήγορου picking και παραφωνία. Oι κιθαρίστες συνήθως χρησιμοποιούν κλίμακες και διαστήματα των προόδων στις χορδές που αποφέρουν περισσότερο φόβο και δυσοίωνο ήχο! Στην μουσική του Black Metal είναι σπάνιο φαινόμενο τα solo και τα χαμήλα κουρδίσματα!

Το μπάσο χρησιμοποιείται κυρίως για να εκτελεί αυτόνομα μελωδίες και σε κάποιες περιπτώσεις ακολουθεί τις κιθάρες. Πολύ συχνά ο ήχος του είναι αρκετά παραμορφωμένος! Tα drums στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ γρήγορα και τεχνικά!

Τα φωνητικά στο Black Metal έχουν την μορφή διαπεραστικών κραυγών που πραγματικά όποιος δοκιμάσει να τραγουδίσει με αυτόν τον τρόπο σίγουρα θα ματώσει ο λαιμός του! Φυσικά πολλές φορές πρόκειται για παραμορφωμένα φωνητικά οπότε δε χρειάζεται να μπει κανείς
σε αυτή τη διαδικασία!

Σε πολλές πάντως περιπτώσεις μουσικά το Black Metal δε χρησιμοποιεί μελωδίες έχει πιο ασύμμετρες κλίμακες κάτι που το καθιστά ακόμα πιο δύσκολο είδος μουσικής αλλά υπάρχουν και είδη (Νορβηγικό,Ελληνικό,Σουηδικό,Ευρωπαικό γενικότερα) οπού συναντάμε πολλές μελωδίες με πολλά ατμοσφαιρικά σημεία και εκεί το Black ξεχωρίζει με τις σκοτεινές, απόκοσμες και συνάμα μακάβριες συνθέσεις του!

Το Black Metal σε γενικές γραμμές είναι ένα από τα πιο ακραία είδη μουσικής όπου στιχουργικά τις περισσότερες φορές επιτίθεται στεγνά στον Χριστιανισμό καθώς και άλλες οργανωμένες θρησκείες.Ως μέρος αυτού, πολλοί καλλιτέχνες γράφουν στίχους που θα μπορούσαν να θεωρηθούν για την προώθηση της αθεΐας, του αντιθεϊσμού, παγανισμού και σατανισμού.

Η εχθρότητα πολλών κοσμικών ή pagan black metal καλλιτεχνών κατά κάποιο τρόπο συνδέονται με τον εκχριστιανισμό των χωρών τους. Άλλα συχνά διερευνουν θέματα όπως είναι η κατάθλιψη,ο μηδενισμός,η μισανθρωπία,ο θάνατος και άλλα σκοτεινά θέματα. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, πολλοί black metal καλλιτέχνες έχουν αρχίσει να επικεντρώνονται περισσότερο σε θέματα όπως οι εποχές (ιδιαίτερα το χειμώνα), τη φύση, τη μυθολογία, τη λαογραφία, τη φιλοσοφία, τη φαντασία και τον Εθνικοσοσιαλισμό!!

Παραγωγή

Αρχικά το Black Metal ξεκίνησε σαν ένα είδος μουσικής με πολύ χαμηλού κόστους παραγωγές και με πολύ χαμηλούς προυπολογισμούς, όπου εγγραφές θα πραγματοποιούνταν συχνά σε σπίτια ή σε υπόγεια.Αξιοσημείωτο παράδειγμα τέτοιας μπάντας είναι οι Mayhem, του οποίου η δισκογραφική εταιρία ήταν η Deathlike Silence Productions όπου ηχογραφούσαν τα κομμάτια τους στο υπόγειο του καταστήματος Helvete. Ωστόσο, ακόμη και όταν ήταν σε θέση να αυξήσουν την ποιότητα της παραγωγής τους, πολλοί καλλιτέχνες επιλέγουν να κρατήσουν χαμηλής ποιότητας ήχο (lo-fi) ηχογραφήσεις.

Ο λόγος για αυτό ήταν να μείνουν πιστοί στις υπόγειες ρίζες του είδους και να κάνουν τη μουσική να ακούγεται πιο «ακατέργαστη» και «κρύα»! Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το album Transilvanian Hunger των Darkthrone,που αρχικά είχαν δηλώσει (όπως και άλλες μπάντες)πως δεν ήθελαν να προσελκύσουν μεγάλο κοινό η ακροατήριο και ότι απλά το έκαναν για δική τους ικανοποίηση!

Σε αντίθεση με καλλιτέχνες άλλων ειδών, πολλά black metal συγκροτήματα δεν πραγματοποιούν συναυλίες.Συγκροτήματα που επιλέγουν να εκτελέσουν συναυλίες κάνουν συχνά χρήση σκηνικών και θεατρικών μακελειού με παλουκωμένα κεφάλια ζώων,ανάποδους σταυρούς, μεσαιωνικά όπλα, και τα μέλη του συγκροτήματος να είναι λουσμένα στο αίμα των ζώων!

Στο Black Metal οι καλλιτέχνες εμφανίζονται συχνά ντυμένοι στα μαύρα με μπότες καταπολέμησης, ζώνες με σφαίρες, ενισχυμένα με καρφιά wristbands και ανεστραμμένους σταυρούς πεντάλφες ώστε να ενισχύσει τις αντιχριστιανικές ή αντι-θρησκευτικές στάσεις τους. Ωστόσο,αυτό που ξεχωρίζει σαν γνώρισμα είναι η χρήση των χρωμάτων πτώματος (Corpse paint) μαύρο και άσπρο μακιγιάζ (μερικές φορές αναμειγνύονται με πραγματικό ή ψεύτικο αίμα), το οποίο χρησιμοποιείται για να δημιουργήσει ένα πτώμα στην εμφάνιση.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 οι μπάντες αυτές χρησιμοποιούσαν στα εξώφυλλα τους μαύρα και άσπρα χρώματα αντίθετα με τα Death Metal συγκροτήματα που εκείνη την εποχή είχαν πιο ζωντανά και φωτεινά χρώματα στα εξώφυλλα των album τους!

Συνήθως απεικονίζουν τοπία,δάση,νεκροταφεία η κατεστραμμένες εκκλησίες η ακόμα και ζωγραφιστά βασίλεια,αρχαίες θεότητες,δαίμονες,τοπία ρημαγμένα και κατεστραμένα από την ρύπανση και γενικά αναλόγως με την θεματολογία της μουσικής τους (πόλεμος,θρησκεία,μισανθρωπία). Ένα από τα πιο ακραία εξώφυλλα αξίζει να σημειωθεί, είναι το Fuck me Jesus των Marduk όπου απεικονίζει μια γυμνή γυναίκα να κρατάει έναν σταυρό και να αυνανίζεται με αυτόν!

Το πρώτο κύμα

Το πρώτο κύμα του black metal αναφέρεται στις εν λόγω ζώνες κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 που επηρέασε το black metal ήχο και σχηματίστηκε ένα πρωτότυπο νέο είδος. Όι Venom με το άλμπουμ με τίτλο Black Metal ενέπνευσαν το όνομα του είδους. Ο όρος "black metal" επινοήθηκε από την αγγλική μπάντα Venom με το δεύτερο άλμπουμ τους Black Metal (1982).

Αν και θεωρείται thrash metal και όχι black metal από τα σύγχρονα πρότυπα, οι στιχοι και η μουσική τους επικεντρώνονται περισσότερο στον αντι-χριστιανισμό και σε σατανικά θέματα.

Ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν τα σχετικά ακραία φωνητικά και ταυτόχρονα την γρήγορη μουσική!Αμέσως μετά έκαναν την εμφάνιση τους οι Σουηδοί Bathory με επικεφαλής τον Thomas Forsberg (κάτω από το ψευδώνυμο Quorthon)R.I.P.Όχι μόνο ήταν γρήγορη η μουσική των Bathory αλλά ήταν και αντιχριστιανική,ο Quorthon ήταν επίσης ο πρώτος που χρησιμοποίησε τα ξεσκισμενα "στριγκλιζε" φωνητικά που ήρθε να καθορίσει το black metal. Η μπάντα έπαιξε σε αυτό το στυλ στα πρώτα τέσσερα άλμπουμ τους: Bathory (1984),The Return (1985),Under The Sign Of The Mark Black (1987) Blood Fire Death (1988). Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, οι Bathory πρωτοστάτησαν στο στυλ που θα γίνει γνωστό ως Viking metal.

Άλλοι καλλιτέχνες που συνήθως θεωρούνται μέρος αυτού του κινήματος περιλαμβάνουν τους Hellhammer και Celtic Frost (από την Ελβετία), Kreator,Sodom και Destruction (από τη Γερμανία,αν και θεωρούντε Trash Metal bands),Bulldozer και Death SS (από την Ιταλία), Tormentor (από την Ουγγαρία), Von (από τις ΗΠΑ ), Root (από τη Δημοκρατία της Τσεχίας), Mercyful Fate (από τη Δανία), Sarcofago (από τη Βραζιλία) και Blashemy (από τον Καναδά).

Το δεύτερο κύμα

Το δεύτερο κύμα του black metal ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και κατευθύνθηκε από την Νορβηγική black metal σκηνή. Κατά τη διάρκεια του 1990-1994.Μια σειρά Νορβηγών καλλιτεχνών άρχισε να εκτελεί και να κυκλοφορεί ένα νέο είδος black metal μουσικής! Αυτό περιλαμβάνε τους Thorns, Burzum, Darkthrone, Immortal, SATYRICON, Enslaved, Emperor, Dimmu Borgir, Gorgoroth, Ulver και Carpathian Forest.

Ανέπτυξαν το στυλ της δεκαετίας του 1980 ως ξεχωριστό είδος. Αυτό ήταν εν μέρει χάρη σε ένα νέο είδος κιθάρας που αρχικά αναπτύχθηκε από τον «Blackthorn» (Snorre Ruch) των Thorns - Stigma Diabolicum και «Euronymous (Oystein Aarseth) των Mayhem.Ο Fenriz των Darkthrone είχε πει ότι τους έχει πιστωθεί με αυτήν την καινοτομία σε μια σειρά συνεντεύξεων. Περιέγραψε πως "προέρχεται από τους Bathory και σημείωσε ότι αυτού του είδους τα riffs έγιναν η νέα τάξη πραγμάτων για πολλές μπάντες στη δεκαετία του '90".

Όπως αναλύεται στη συνέχεια, ορισμένα μέλη από αυτές τις νορβηγικές μπάντες θα είναι υπεύθυνα για μια έξαρση εγκλημάτων και διαμαχιών, συμπεριλαμβανομένων του καψίματος εκκλησιών και δολοφονιών. Μέσα σε αυτή τη σκηνή, μια επιθετική αντιχριστιανική νοοτροπία έγινε ένα "must" για κάθε καλλιτέχνη να ολοκληρωθεί ως "black metal". Ο Ihsahn των Emperor πιστεύει ότι αυτή η τάση μπορεί να έχει αναπτύχθεί απλά από "μια αντιπολίτευση" για την κοινωνία, μια αντιπαράθεση σε όλα τα συνήθη πράγματα. Οπτικά, τα σκοτεινά θέματα της μουσικής τους συμπληρώθηκαν με corpsepaint, τα οποία έγιναν ένας τρόπος ζωής για τους black metal καλλιτέχνες να διακριθούν από άλλες metal μπάντες της εποχής.

Σε γειτονικές χώρες, διάφορες μπάντες άρχισαν να υιοθετούν το ύφος της Νορβηγικής σκηνής. Στη Σουηδία, περιλαμβάνονται οι Marduk, Dissection, Lord Belial, Dark Funeral, Arckanum, Nifelheim και Abruptum. Στη Φινλανδία, προέκυψε μια σκηνή που αναμειγνύεται το black metal με στοιχεία του death metal και grindcore! Σε αυτά περιλαμβάνονται οι Beherit, Archgoat και Impaled Nazarene.

Επίσης black metal μπάντες εμφανίστηκαν και στην Ευρωπαϊκή ήπειρο κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 και πάλι εμπνευσμένη από τη Νορβηγική σκηνή. Στην Πολωνία έχουμε τους Graveland και Behemoth. Στη Γαλλία προέκυψε μια κλειστή ομάδα μουσικών γνωστή ως Les Légions Noires! Εκεί περιλαμβάνονται καλλιτέχνες όπως Mutiilation, Vlad Tepes, Belketre και Torgeist. Συγκροτήματα όπως οι Von, Judas Iscariot, Demoncy και Profanatica(Havohej που ανάποδα σημαίνει Jehovah) προέκυψαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου thrash metal και death metal ήταν πιο δημοφιλή μεταξύ των extreme metal fans.

Φυσικά εδώ καλό είναι να αναφέρω και μερικές Ελληνικές black metal μπάντες των δεκαετιών τέλη του 1980 αρχές του 1990 οι οποίες δεν επηρεάστηκαν απαραίτητα από την Νορβηγική σκηνή αλλά δημιούργησαν δική τους προσωπικότητα και μεγάλες επιτυχίες στο εξωτερικό, όπως οι Rotting Christ, Necromantia, Varathron, Nergal, Fiendish Nymph, Flegethon, Lemegethon, Kawir, Naer Mataron, Legion Of Doom, Zemial, Sadistic Noise, Nightfall, Septic Flesh, Deviser, Thou Art Lord και πάρα πολλές άλλες που άφησαν τη δική τους ιστορία στο χώρο του Black Metal και το σημαντικότερο είχαν δικό τους στυλ, δική τους προσωπικότητα και τελείως διαφορετικό ήχο, κάτι που σηματοδότησε την διαφορετικότητα της Ελληνικής σκηνής!

Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990, το ύφος της Νορβηγικής σκηνής είχε εγκριθεί από μπάντες σε όλο τον κόσμο. Νεώτερες black metal μπάντες, άρχισαν να αναβαθμίζουν της ποιότητας της παραγωγής τους και τη θέσπιση πρόσθετων μέσων, όπως συνθέτες και ακόμη και με πλήρες συμφωνικές ορχήστρες. Για πολλούς, αυτή η εξάπλωση και διαφοροποίηση σηματοδότησε το τέλος του «δεύτερου κύματος» και προσωπική μου άποψη το τέλος του Black Metal!

Helvete και Deathlike Silence - Το υπόγειο του Helvete

Κατά τη διάρκεια του Μαΐου-Ιουνίου 1991,Ο Oystein Aarseth (γνωστός και ως «Euronymous») των Mayhem άνοιξε ένα ανεξάρτητο δισκάδικο που ονομάζοταν Helvete (κόλαση στα Νορβηγικά) στο Όσλο. Μουσικοί από τους Mayhem, Burzum, Emperor και Thorns συχνά είχαν συναντησεις εκεί, και εκεί έγιναν πολλές εξαιρετικές δουλειές στον χώρο των black metal δίσκων.

Στο υπόγειο του, ο Aarseth ίδρυσε μια ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία που ονομάζονταν Deathlike Silence Productions. Με την αυξανόμενη δημοτικότητα της μπάντας του και άλλες όπως αυτή, η υπόγεια επιτυχία της ετικέτας του Aarseth δημιουργήθηκε με σκοπό να ενθαρρύνει και
άλλες δισκογραφικές εταιρείες, που αρνήθηκαν στο παρελθόν το black metal, όπου στη συνέχεια όμως επανεξέτάσαν και απελευθέρωσαν το υλικό τους.

Στις 8 Απριλίου του 1991, ο τραγουδιστής των Mayhem Per Yngve "Pelle" Ohlin (γνωστός και ως «Dead»), αυτοκτόνησε στο σπίτι που μοιράζονταν με την μπάντα. Για τους συναδέλφους μουσικούς του ο Ohlin περιγράφεται συχνά ως ένα παράξενο και εσωστρεφές άτομο εκτός ορίων,
για τις on-stage εμφανίσεις που έκανε ο ίδιος ώστε να μοιάζει με ένα πτώμα που θα έκοβε τα χέρια του, ενώ θα τραγουδούσε.

Βρέθηκε νεκρός με τις φλέβες του κομμένες και με ανοιχτό το κεφάλι αφού αυτοπυροβολήθηκε με κυνηγετική καραμπίνα! Το κυνηγετικό όπλο ανήκε στον κιθαρίστα των Mayhem Oystein Aarseth (γνωστός και ως «Euronymous»). Στο σημείωμα αυτοκτονίας που άφησε ο Ohlin έγραφε "Συγνώμη για όλο αυτό το αίμα» και περιλάμβανε μια συγγνώμη επίσης για την χρήση της καραμπίνας στον εσωτερικό χώρο του σπιτιού. Πριν καλέσει την αστυνομία ο Aarseth πήγε σε ένα κοντινό κατάστημα και αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή μίας χρήσης για να φωτογραφίσει το πτώμα, μετά από την ρύθμιση ορισμένων στοιχείων, μια από αυτές τις φωτογραφίες χρησιμοποιήθηκε αργότερα ως το εξώφυλλο ενός bootleg live album που ονομάζεταν Dawn of the Black Hearts.

Αργότερα άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους κάποιες φήμες που έλεγαν πως ο Aarseth είχε κάνει στιφάδο τα κομμάτια του εγκεφάλου του Ohlin και έφτιαξε κολιέ με κομμάτια του κρανίου του. Το συγκρότημα αρνήθηκε την φήμη αυτή, αλλά επιβεβαίωσε αργότερα ότι ήταν αλήθεια.
Επιπλέον, ο Aarseth ισχυρίστηκε ότι έδωσε αυτά τα κολιέ σε μουσικούς τους οποίους θεωρούσε άξιους. Ο μπασίστας Jorn Stubberud (γνωστός και ως «Necrobutcher») σημείωσε ότι «οι άνθρωποι είχαν ενημερωθεί ακόμα περισσότερο για την [black metal] σκηνή αφού έμαθαν
ότι ο Dead είχε αυτοκτονήσει ... νομίζω ήταν η αυτοκτονία του Dead που πραγματικά άλλαξε και έκανε πιο γνωστό το Black Metal σαν είδος ".

Κάψιμο εκκλησιών

Μουσικοί και οπαδοί της Νορβηγικής black metal σκηνής έλαβαν μέρος σε πάνω από 50 εμπρησμούς χριστιανικών εκκλησιών στη Νορβηγία το 1992 - 1996. Ορισμένα από τα κτίρια που κάηκαν ήταν εκατοντάδων ετών και θεωρούνταν σημαντικά ιστορικά αξιοθέατα. Μία από τις πρώτες και πιο αξιοσημείωτες ήταν η Fantoft μία ξύλινη εκκλησία, η οποία πίστευαν οι αστυνομικοί ότι κάηκε από τον Varg Vikernes των Burzum (one-man band). Ωστόσο, ο Vikernes δεν χρεώθηκε το κάψιμο της μέχρι τη σύλληψή του για τη δολοφονία του Oystein Aarseth (" Euronymous ») το 1993.

Το εξώφυλλο στο album Aske (στα Νορβηγικά σημαίνει τέφρα)του Burzum έχει την φωτογραφία της εκκλησίας Fantoft μετά τον εμπρησμό της. Οι μουσικοί Samoth, Faust και Jorn Inge Tunsberg επίσης καταδικάστηκαν για εμπρησμούς εκκλησιών. Σήμερα, οι απόψεις διίστανται εντός της black metal κοινότητας σχετικά με τη νομιμότητα αυτών των ενεργειών. Ο κιθαρίστας Infernus και ο Gaahl πρώην τραγουδιστής των Gorgoroth είχε συμφωνήσει με το κάψιμο εκκλησιών στις συνεντεύξεις, λέγοντας πως"θα έπρεπε να είχαν γίνει περισσότερες τέτοιες ενέργειες, και πως θα πρέπει να ξαναγίνουν τέτοιες πράξεις».

Ωστόσο, ο Necrobutcher και Kjetil Manheim των Mayhem είχαν αποδοκιμάσει το κάψιμο εκκλησιών, λέγοντας αργότερα ότι «Ήταν απλά άνθρωποι που προσπαθούν να κερδίσουν την αποδοχή μέσα σε μία αυστηρή ομάδα της black metal σκηνής ... ήθελαν κάποιο είδος έγκρισης/αναγνώρισης της όλης κατάστασης».

Η δολοφονία του Euronymous

Στις 10 Αυγούστου του 1993, ο Varg Vikernes των Burzum δολοφόνησε τον κιθαρίστα των Mayhem Oystein Aarseth (γνωστός και ως «Euronymous»).Εκείνο το βράδυ, ο Vikernes και ο Snorre Ruch των Thorns ταξίδεψαν από το Μπέργκεν προς το διαμέρισμα του Aarseth στο Όσλο.

Κατά την άφιξη τους μια αντιπαράθεση ξεκίνησε, η οποία έληξε όταν ο Vikernes μαχαίρωσε θανάσιμα τον Aarseth. Το σώμα του βρέθηκε έξω από το διαμέρισμα με 23 τραύματα από μαχαίρι -. Δύο στο κεφάλι, πέντε στο λαιμό, και 16 τραύματα στην πλάτη!

Εικάζεται ότι η δολοφονία ήταν το αποτέλεσμα ενός αγώνα για την εξουσία, μία οικονομική διαμάχη για τις δισκογραφικές του Burzum. O Vikernes ισχυρίστηκε αργότερα ότι ο Aarseth και ο Bard 'Faust' Eithun είχαν συνωμοτήσει για να τον βασανίσουν μέχρι θανάτου και να βιντεοσκοπήσουν το σκηνικό, χρησιμοποιώντας μια συνάντηση σχετικά με ένα ανυπόγραφο συμβόλαιο ως πρόσχημα. Το βράδυ της δολοφονίας ο Vikernes ισχυρίστηκε επίσης ότι πήγε να παραδώσει στον Aarseth το υπογεγραμμένο συμβόλαιο και εκείνος τον έβρισε και αμέσως μετά του επιτέθηκε πρώτος. Ο Vikernes δήλωσε επίσης ότι οι περισσότερες από τις πληγές που βρέθηκαν στο πτώμα του Aarseth προκλήθηκαν από σπασμένα γυαλιά που είχαν πέσει κατά τη διάρκεια του τσακωμού τους.

Ανεξάρτητα από τις περιστάσεις, ο Vikernes συνελήφθη μέσα σε λίγες μέρες και τον Μάιο του 1994 καταδικάστηκε σε 21 χρόνια φυλάκιση για την δολοφονία του Euronymous και τους εμπρησμούς εκκλησιών. Μία από τις πιο χαρακτηριστηκές εικόνες είναι εκείνη που ο Vikernes
χαμογέλασε στις κάμερες τη στιγμή που διαβάζοταν η ετυμηγορία του και τότε έκανε τον γύρο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τον Μάιο του 1994, οι Mayhem κυκλοφόρησαν τελικά το album De Mysteriis Dom Sathanas, στο οποίο συμμετείχαν ο Aarseth στην ηλεκτρική κιθάρα και Vikernes
στην κιθάρα μπάσο.

Ενώ του χορηγέθηκε μια σύντομη άδεια το 2003, ο Vikernes προσπάθησε να διαφύγει στο Tonsberg, αλλά λίγο μετά κατάφεραν να τον συλλάβουν εκ νέου για την οδήγηση ενός κλεμμένου αυτοκινήτου στο οποιο μετέφερε διάφορα πυροβόλα όπλα. Ο Vikernes αφέθηκε ελεύθερος με αναστολή το 2009.

Σύγκρουση ανάμεσα στις σκηνές

Μια ισχυρή αντιπαλότητα λέγεται ότι υπήρχε μεταξύ της Nορβηγικής black metal σκηνής και της Σουηδικής death metal σκηνής. Ο Fenriz και ο Tchort να σημειωθεί ότι είχαν πει πως οι Νορβηγοί black metal μουσικοί είχαν "βαρεθεί με το όλο σκηνικό της Death metal σκηνής»
και ότι το "death metal ήταν πολύ ξενέρωτο στο Όσλο" εκείνη την εποχή.

Αρκετές φορές, ο Euronymous έστειλε θανατικές απειλές στις πιο εμπορεύσιμες Death Metal μπάντες στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, μια ομάδα οπαδών της Νορβηγικής black metal σκηνής σχεδίαζαν να απαγάγουν και να δολοφονίσουν ορισμένους Σουηδούς μουσικούς της death metal.

Μια σύντομη «σύγκρουση» μεταξύ της Νορβηγικής και της Φινλανδικής σκηνής κέρδισε κάποια αναγνώριση των μέσων ενημέρωσης κατά τη διάρκεια του 1992 και 1993. Μέρος αυτής υποκινήθηκε από τις φαινομενικά ακίνδυνες φάρσες! Ο Nuclear Holocausto της φινλανδικής μπάντας Beherit
ξεκίνησε να κάνει τηλεφωνικές φάρσες στη μέση της νύχτας στον Samoth των Emperor (στη Νορβηγία) και τον Μίka Luttinen των Impaled Nazarene (στη Φινλανδία).

Οι προσκλήσεις αποτελούνταν από παράλογη φλυαρία και από παιδικά τραγούδια, αν και ο Luttinen πίστευε ότι πρόκειται για αληθίνες απειλές από Νορβηγικές μπάντες.Συγκεκριμένα, το εξώφυλλο του άλμπουμ των Impaled Nazarene Tol Cormpt Norz Norz Norz λέει «παραγγελίες από τη Νορβηγία μη αποδεκτές" και "Kuolema Norjan kusipaille!" («Θάνατος στους μαλάκες της Νορβηγίας!"), Γραμμένο στο πίσω μέρος. Το φινλανδικό συγκρότημα Black Crucifixion επέκρινε τους Darkthrone ως "trendies" λόγω του οτι οι Darkthrone αρχικά ξεκίνησαν σαν μια death metal μπάντα.

Ιδεολογια

Οποιαδήποτε προσπάθεια για την ιδεολογική διάταξη του μουσικού είδούς είναι βέβαιο ότι θα γενικευθεί στο βαθμό που μερικά χαρακτηριστικά θα αδικηθούν στα οποία δεν ανήκουν όλοι. Παρ 'όλα αυτά, το black metal είναι γενικά σε αντίθεση με τον Χριστιανισμό και την υποστήριξη του ατομικισμού.

Αναμφίβολα, αυτό είναι το μόνο συνεκτικό συναίσθημα μεταξύ των black metal καλλιτεχνών. Σε ένα νορβηγικό ντοκιμαντέρ, ο Fenriz δήλωσε ότι το "black metal είναι ατομικισμός πάνω απ 'όλα» Καλλιτέχνες που αντιτίθενται του Χριστιανισμού έχουν την τάση να προωθήσουν
τον αθεϊσμό, τον αντιθεϊσμό, τον παγανισμό, ή τον σατανισμό.

Ορισμένοι μουσικοί όπως ο Euronymous, Infernus και Erik Danielsson - επέμειναν ότι ο σατανισμός θα πρέπει να είναι πάνω από όλα. Περιστασιακά, οι καλλιτέχνες γράφουν στίχους που φαίνεται να έχουν μηδενιστικές και μισανθρωπικές απόψεις, αν και είναι αμφίβολο αν αυτό αντιπροσωπεύει τη νοοτροπία των περισότερων τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, καλλιτέχνες στον black metal χώρο ευαγγελίζονται επίσης τον ρομαντικό εθνικισμό, αν και η πλειοψηφία των εμπλεκομένων δεν είναι ειλικρινείς σε σχέση με αυτό. Παρ 'όλα αυτά, πολλοί black metal καλλιτέχνες επιδιώκουν να εκφράσουν τα περίχωρά τους στην μουσική τους.

Όσον αφορά τον ήχο του black metal, υπάρχουν δύο αντικρουόμενες ομάδες στο εσωτερικό του είδους - ". Εκείνοι που μένουν πιστοί στις ρίζες του είδους, και εκείνων που εισάγουν progressive στοιχεία» Οι μεν πρώτοι πιστεύουν ότι η μουσική πρέπει πάντα να είναι μινιμαλιστική και να εκτελείται μόνο με τα στάνταρ κιθάρα-μπάσο-τύμπανα και να καταγράφονται σε ένα χαμηλό στυλ ποιότητας. Ένας υποστηρικτής αυτής της σκέψης είναι ο Blake Judd των Nachtmystium, ο οποίος απέρριψε την ταμπέλα black metal στο συγκρότημα του για την αναχώρησή του από τον τυπικό ήχο του είδους.Ένας υποστηρικτής της τελευταίας είναι Snorre Ruch από Thorns, ο οποίος δήλωσε ότι η σύγχρονη black metal είναι «πολύ στενή» και πιστεύει ότι «δεν ήταν αυτό που σχεδίαζαν σαν ιδέα στην αρχή».

Μερικά εξέχοντα μέλη black metal συγκροτημάτων θεωρούν ότι το black metal δεν χρειάζεται να κατέχει απαραίτητα κάποιες ιδεολογίες. Για παράδειγμα, ο Jan Axel Blomberg είπε σε μια συνέντευξη ότι «Κατά τη γνώμη μου, το black metal σήμερα είναι μόνο μουσική." Ομοίως, ο Sigurd Wongraven δήλωσε στο ντοκιμαντέρ Murder Music ότι στο black metal "δεν πρέπει αναγκαστικά να είναι όλα σατανικά, εφ 'όσον είναι σκοτεινά. "

Μέχρι σήμερα, υπάρχουν ακόμα πολλές μπάντες που πιστεύουν σε συγκεκριμένες φιλοσοφίες και ιδεολογίες. Ο Aaron Weaver από τους Wolves in the Throne Room δήλωσε σε συνέντευξή του στο Μπρούκλιν Vegan "Νομίζω ότι το black metal είναι ένα καλλιτεχνικό κίνημα που βρίσκεται σε φάση κριτικής νεωτερικότητας σε ένα θεμελιώδες επίπεδο, λέγοντας ότι η σύγχρονη άποψη του κόσμου είναι αυτή που λείπει."

Εθνικοσοσιαλιστικό black metal

To Εθνικοσοσιαλιστικό black metal (NSBM) είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για τα black metal συγκροτήματα που προωθούν Εθνικοσοσιαλιστικές πεποιθήσεις μέσω της μουσικής και των εικόνων τους. Το NSBM δεν θεωρείται ως ένα ξεχωριστό είδος της σκηνής, καθώς δεν υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος να παίξουν Εθνικοσοσιαλιστικό black metal. Μερικές black metal μπάντες έχουν κάνει αναφορές για τη ναζιστική Γερμανία στη μουσική τους κυρίως για να σοκάρουν, ταμπελοποιόντας τους κακώς και να χαρακτηριστούν ως NSBM. Λόγω των γραπτών του, ο Varg Vikernes θεωρείται ως η κύρια πηγή έμπνευσης για το κίνημα NSBM.

Ο Vikernes, ωστόσο, προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί από τον ναζισμό και την NSBM σκηνή, προτιμώντας να αναφερθεί στον εαυτό του ως ονταλιστής αντί για ένας «σοσιαλιστής», «υλιστής» Ναζί.

Οι NSBM καλλιτέχνες αποτελούν μια μικρή μειοψηφία στον χώρο του black metal. Σύμφωνα με τον Mattias Gardel έχουν επικριθεί από αρκέτους black metal μουσικούς, συμπεριλαμβανομένων των Jon Nödtveidt, Tormentor, King ov Hell, Infernus, Lord Ahriman, Emperor Magus Caligula, Richard Lederer, Michael W. Ford και τα μέλη των Arkhon Infaustus οι οποίοι κατατάσσουν τον ναζισμό παράλληλα με τον Χριστιανισμό ως αυταρχικό, κολεκτιβιστικο, και μια «νοοτροπία αγέλης».

Μετάφραση Βάιος Wolf 88

Share on Google Plus

About mario1985

Καλώς ορίσατε στο Παπαγάλο Του Διαδικτύου! Ο σκοπός δημιουργίας αυτού του blog είναι η συγκέντρωση αναρτήσεων που βρίσκουμε κατά καιρούς στο διαδίκτυο και μας κινούν το ενδιαφέρον, αλλά δεν αποτελούν απαραίτητα θέση και άποψη του παρόντος ιστολογίου. Ελπίζουμε να βρείτε θέματα που σας ενδιαφέρουν και να μας επισκέπτεστε συχνά!

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου