Δώδεκα χρόνια συμπληρωνονται σήμερα από την αεροπορική τραγωδία της Helios η οποία συγκλόνισε Κύπρο και Ελλάδα. Ένα Boeing 737-31S της Helios Airways συνετρίβη στις 14 Αυγούστου 2005 στις 12:04 στο Γραμματικό Αττικής ενώ πραγματοποιούσε η πτήση Λάρνακα - Πράγα παρασύροντας στο θάνατο 115 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος.
Το Discovery Channel μέσα από ένα υπέροχο ντοκιμαντέρ με τίτλο «The Ghost Plane», εξετάζει την περίεργη συντριβή του Helios 737-31S και μας αποκαλύπτει με αναπαραστάσεις τι ακριβώς συνέβη σε εκείνη τη μοιραία πτήση.
Το Discovery Channel μέσα από ένα υπέροχο ντοκιμαντέρ με τίτλο «The Ghost Plane», εξετάζει την περίεργη συντριβή του Helios 737-31S και μας αποκαλύπτει με αναπαραστάσεις τι ακριβώς συνέβη σε εκείνη τη μοιραία πτήση.
Εκείνο το μοιραίο πρωινό το αεροσκάφος πραγματοποιούσε την πτήση Λάρνακα - Πράγα (Τσεχία) με ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα. Αν και το αεροσκάφος εισήλθε στις 10:37 στο FIR Αθηνών, δεν μπόρεσε να έρθει σε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Όταν διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει επαφή με το αεροσκάφος ενεργοποιήθηκε η διαδικασία σύμφωνα με το σχέδιο για ανάλογες περιπτώσεις και διατάχτηκε από τον Αρχηγό Γ.Ε.Ε.Θ.Α. να απογειωθούν μαχητικά για να εντοπίσουν το αεροσκάφος. Στις 11:05 απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο δύο μαχητικά F-16 τα οποία ήρθαν σε οπτική επαφή με το αεροπλάνο στις 11:18 και διαπίστωσαν ότι ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν αναίσθητος, ο κυβερνήτης δεν ήταν στην θέση του και είχε ενεργοποιηθεί το σύστημα παροχής οξυγόνου με μάσκες.
Το αεροσκάφος μέχρι εκείνη την στιγμή πετούσε με τον αυτόματο πιλότο. Κατευθυνόμενο προς Εύβοια σε κάποια στιγμή έστριψε νότια και στις 11:41 οι πιλότοι των μαχητικών είδαν τον αεροσυνοδό Ανδρέα Προδρόμου που είχε πτυχίο πιλότου να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου. Ωστόσο, τα καύσιμα του αεροπλάνου τελείωσαν, σταμάτησε ο αριστερός (11:50) και ο δεξιός κινητήρας (12:00) και στις 12:05 συνετρίβη στην ορεινή περιοχή του Γραμματικού στην βόρεια Αττική.
Το πόρισμα
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις υπήρξε απότομη αποσυμπίεση του εσωτερικού του αεροσκάφους, καθώς ανάμεσα στα πτώματα των επιβατών υπήρχαν πολλά που φορούσαν μάσκες οξυγόνου. Το αεροσκάφος είχε ιστορικό προβλημάτων στο σύστημα κλιματισμού.
Οι ειδικοί πάντως δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την πτώση από αυτήν μόνο την βλάβη και για ποιον λόγο δεν μπόρεσε ο κυβερνήτης να αντιμετωπίσει το πρόβλημα κατεβαίνοντας σε χαμηλό ύψος, όπως και γιατί δεν βρισκόταν στην θέση του.
Τα «μαύρα κουτιά» που καταγράφουν το ιστορικό της πτήσης βρέθηκαν στο σημείο συντριβής και στάλθηκαν στη Γαλλία για ανάλυση. Τον Οκτώβριο του 2006, δεκατέσσερις μήνες μετά τη συντριβή του αεροπλάνου, δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα της Ελληνικής Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων υπό του Ακριβού Τσολάκη για τα αίτια της πτώσης.
Όπως ανέφερε το πόρισμα, δίνεται συνυπευθυνότητα στους μηχανικούς που έλεγξαν το αεροσκάφος για την τελευταία πτήση και τους χειριστές του αεροπλάνου της πτήσης HCY522, για διόρθωση των ρυθμίσεων - κυρίως της ρύθμισης manual στο ρυθμιστή συμπίεσης - που τροχοδρόμησαν τα επόμενα γεγονότα.
Δείτε το ντοκιμαντέρ του Discovery Channel με τίτλο «The Ghost Plane»:
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου