Κάλιο: Τροφές που το περιέχουν και τα πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό μας


Ο οργανισμός μας χρειάζεται το κάλιο ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή λειτουργία των μυών, να διατηρείται η επάρκεια υγρών στο σώμα και να αποφεύγονται οι αυξομειώσεις της αρτηριακής πίεσης. Επίσης, το κάλιο είναι απαραίτητο για να μειωθεί ο κίνδυνος σχηματισμού πέτρας στα νεφρά και να περιοριστεί η απώλεια οστικής πυκνότητας όσο μεγαλώνουμε, είναι εξαιρετικά σημαντικό για τους ανθρώπους που ασκούνται και ασχολούνται με αθλήματα. Δείτε παρακάτω σε τι άλλο βοηθάει τον οργανισμό μας και ποιες τροφές είναι πλούσιες σε κάλιο.

Το κάλιο είναι ένα κατιόν, δηλαδή ένα θετικά φορτισμένο στοιχείο που ανήκει στην οικογένεια των ηλεκτρολυτών που βοηθούν και ρυθμίζουν την ισορροπία των υγρών στο σώμα μας. Το πολύτιμο αυτό μέταλλο είναι απαραίτητο γιατί επιτυγχάνει την ομαλή λειτουργία των μυών, την προστασία από κράμπες, μειώνει και τον κίνδυνο εγκεφαλικού και εμφράγματος, ρίχνει τη πίεση του αίματος και βοηθάει αποτελεσματικά σε πολλαπλές άλλες λειτουργίες του σώματος.

Μπορείτε να ρίξετε τη πίεση που ασκεί το αίμα στις αρτηρίες καταναλώνοντας τροφές που περιέχουν λίγο αλάτι και τροφές οι οποίες είναι πλούσιες σε κάλιο. Υπάρχουν πολλές τροφές που περιέχουν πολύ περισσότερο κάλιο ακόμη και από τις μπανάνες, καθώς φημίζεται για την περιεκτικότητά της σε κάλιο, όμως στην πραγματικότητα παρέχει λιγότερο από το 10% της ποσότητας που χρειαζόμαστε, η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη του εν λόγω θρεπτικού συστατικού είναι τουλάχιστον 2.000mg έως και 4.700mg και μία μπανάνα παρέχει περίπου 420 mg.

Το κάλιο ένα πολύ σημαντικό θρεπτικό συστατικό το οποίο δεν θα πρέπει να λείπει από τη διατροφή μας, καθώς συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς, των νεφρών και πολλών άλλων οργάνων. Επίσης, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American College of Cardiology, η αύξηση της καθημερινής πρόσληψης καλίου περί 1.640mg μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού κατά 21%

Εκτός όμως από το γενικές ιδιότητες που έχει το κάλιο,φαίνεται πως είναι απαραίτητο στο σώμα για ένα σύνολο από λειτουργίες όπως:

- Προστασία καρδιάς: Το κάλιο φαίνεται πως επηρεάζει τη διάμετρο και την ελαστικότητα των αγγείων, βοηθώντας στην καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Η μειωμένη κατανάλωση νατρίου (αλατιού), σε συνδυασμό με την αυξημένη κατανάλωση καλίου φαίνεται πως αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες διατροφικές αλλαγές που προστατεύει από τον κίνδυνο κάποιου καρδιαγγειακού επεισοδίου.

- Προστατεύει το ασβέστιο: Αυξημένη πρόσληψη καλίου περιορίζει τις απώλειες ασβεστίου από τα οστά, κάτι που το καθιστά ιδιαιτέρως απαραίτητο σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που παρουσιάζουν κίνδυνο για οστεοπόρωση.

- Φροντίζει τα νεφρά:
Περιορίζοντας την αποβολή ασβεστίου, μέσω των νεφρών και των ούρων, εκτός από ένα γερό σκελετικό οικοδόμημα, το κάλιο περιορίζει τον κίνδυνο εμφάνισης πέτρας στα νεφρά.

- Τονώνει το μυϊκό σύστημα: Η αυξημένη κατανάλωση καλίου έχει συσχετισθεί με την διατήρηση του μυϊκού ιστού. Η ποιότητα ζωής των αθλητών και των ηλικιωμένων, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από αυτή την ιδιότητα του συστατικού.
Το κάλιο βρίσκεται κυρίως σε φυτικές τροφές αλλά και σε κάποια γαλακτοκομικά και ζωικά προϊόντα. Δείτε παρακάτω λίστα μερικές τροφές πλούσιες σε κάλιο.

1. Κολοκύθι, μαγειρεμένο, ένα φλιτζάνι: 896 mg
2. Γλυκοπατάτα, μέτρια, ψημένη με τη φλούδα της: 694 mg
3. Πατάτα, μέτρια, ψημένη με τη φλούδα της: 610 mg
4. Λευκά φασόλια, κονσέρβα, μισό φλιτζάνι: 595 mg
5. Γιαούρτι, χωρίς λιπαρά, ένα φλιτζάνι: 579 mg
6. Ιππόγλωσσος, μαγειρεμένος 90 γρ.: 490 mg
7. Χυμός πορτοκάλι, 100% φυσικός, 240 ml: 496 mg
8. Μπρόκολο, μαγειρεμένο, ένα φλιτζάνι: 457 mg
9. Πεπόνι κανταλούπε, ένα φλιτζάνι: 431 mg
10. Μπανάνα, μέτρια: 422 mg
11. Σπανάκι, μισό φλιτζάνι: 420 mg
12. Χοιρινό φιλέτο, μαγειρεμένο, 90 γρ.: 382 mg
13. Φακές, μαγειρεμένες, μισό φλιτζάνι: 366 mg
14. Γάλα, με 1% λιπαρά, 240 ml: 366 mg
15. Σολομός, μαγειρεμένος, 90 γρ.: 326 mg
16. Σταφίδες, ¼ του φλιτζανιού: 250 mg
17. Κοτόπουλο φιλέτο (στήθος), μαγειρεμένο, 90 γρ.: 218 mg
Share on Google Plus

About kostas13

Καλώς ορίσατε στο Παπαγάλο Του Διαδικτύου! Ο σκοπός δημιουργίας αυτού του blog είναι η συγκέντρωση αναρτήσεων που βρίσκουμε κατά καιρούς στο διαδίκτυο και μας κινούν το ενδιαφέρον, αλλά δεν αποτελούν απαραίτητα θέση και άποψη του παρόντος ιστολογίου. Ελπίζουμε να βρείτε θέματα που σας ενδιαφέρουν και να μας επισκέπτεστε συχνά!

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου