Τη δόξα του.. Τζέιμς Μποντ, ζήλωσαν οι δυνάμεις ειδικών επιχειρήσεων της Γαλλίας που αξιολογούν ένα υπό ανάπτυξη ελαφρύ όχημα υψηλής κινητικότητας (dune buggy) που όμως με τη βοήθεια αλεξιπτώτου μπορεί να… ανεμοπορεί!
Ένα πρωτότυπο του οχήματος, που ονομάζεται Pegasus (Pegase, στα γαλλικά), ειδικά σχεδιασμένο για στρατιωτικές επιχειρήσεις αξιολογείται την παρούσα περίοδο σε μία γαλλική αεροπορική βάση σύμφωνα με τον Jerome Dauffy πρόεδρο της Valyon, της νεοφυούς (start-up) εταιρίας που το αναπτύσσει.
Το πρωτότυπο, που παραδόθηκε για δοκιμές τις αρχές Δεκεμβρίου του 2013, είναι ελαφρύ όχημα παντοδαπού εδάφους το οποίο μπορεί να απογειωθεί διανύοντας απόσταση 50 ως 100 μέτρων, να τεθεί σε προωθούμενη πτήση (με τη βοήθεια του κινητήρα) μέχρις ύψη 3.000 μέτρων και ταχύτητα 60 ως 80 χιλιομέτρων ανά ώρα) ή ανεμοπορία και να προσγειωθεί σε μήκος μόλις 10 μέτρων! Στο έδαφος η ταχύτητα του ανέρχεται σε 100 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Η κατασκευή του Pegasus χρηματοδοτήθηκε από τη γαλλική αρχή εξοπλισμών (DGA: Direction Générale de l’Armement) μέσω σύμβασης ύψους 200.000 ευρώ που ανατέθηκε τον Δεκέμβριο του 2012.
Το γαλλικό ενδιαφέρον για την απόκτηση δυνατότητας εναέριας διείσδυσης χαμηλής παρατηρησιμότητας αυξήθηκε σημαντικά, όταν τον Ιανουάριο του 2013 κατά τη διάρκεια αποστολής απελευθέρωσης μυστικού πράκτορα των γαλλικών υπηρεσιών πληροφοριών που είχε συλληφθεί όμηρος στη Σομαλία, οι απαγωγείς του αντιλήφθηκαν τα προσεγγίζοντα ελικόπτερα και τέθηκαν σε πλήρη ετοιμότητα.
Κατά τους σχεδιαστές της εταιρίας το Pegasus μπορεί να εκτελέσει αποστολές αναγνώρισης, διάσωσης ομήρων, μεταφοράς φορτίων και εναέριων ρίψεων. Πάντως πρόθεση της εταιρίας είναι να επικεντρωθεί στην παράδοση του οχήματος και να αφήσει την επιλογή του εξοπλισμού στον χρήστη.
Προβλέπεται επίσης η ανάπτυξη μίας μεγαλύτερης έκδοσης, με δυνατότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου βάρους 200 ως 300 κιλών (πολυβόλα, ρουκέτες 2,75 ιντσών ή κατευθυνόμενα βλήματα). Στην παρούσα μορφή του το πρωτότυπο διαθέτει δύο καθίσματα εκ των οποίων αυτό του επιβάτη μπορεί να αφαιρεθεί ώστε στον χώρο του να αποθηκευθεί οπλισμός και υλικά.
Κατά την εκτίμηση της Vaylon το όχημα πρόκειται να τεθεί σε παραγωγή σειράς περί το 2015 και θα διατεθεί στη διεθνή αγορά με κόστος περί τα 100.000 ευρώ ενώ το κόστος λειτουργίας ανά ώρα πτήσης θα ανέρχεται σε 20 ευρώ (50 ευρώ αν συνυπολογιστεί το κόστος συντήρησης)!
ΠΗΓΗ
Ένα πρωτότυπο του οχήματος, που ονομάζεται Pegasus (Pegase, στα γαλλικά), ειδικά σχεδιασμένο για στρατιωτικές επιχειρήσεις αξιολογείται την παρούσα περίοδο σε μία γαλλική αεροπορική βάση σύμφωνα με τον Jerome Dauffy πρόεδρο της Valyon, της νεοφυούς (start-up) εταιρίας που το αναπτύσσει.
Το πρωτότυπο, που παραδόθηκε για δοκιμές τις αρχές Δεκεμβρίου του 2013, είναι ελαφρύ όχημα παντοδαπού εδάφους το οποίο μπορεί να απογειωθεί διανύοντας απόσταση 50 ως 100 μέτρων, να τεθεί σε προωθούμενη πτήση (με τη βοήθεια του κινητήρα) μέχρις ύψη 3.000 μέτρων και ταχύτητα 60 ως 80 χιλιομέτρων ανά ώρα) ή ανεμοπορία και να προσγειωθεί σε μήκος μόλις 10 μέτρων! Στο έδαφος η ταχύτητα του ανέρχεται σε 100 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Η κατασκευή του Pegasus χρηματοδοτήθηκε από τη γαλλική αρχή εξοπλισμών (DGA: Direction Générale de l’Armement) μέσω σύμβασης ύψους 200.000 ευρώ που ανατέθηκε τον Δεκέμβριο του 2012.
Το γαλλικό ενδιαφέρον για την απόκτηση δυνατότητας εναέριας διείσδυσης χαμηλής παρατηρησιμότητας αυξήθηκε σημαντικά, όταν τον Ιανουάριο του 2013 κατά τη διάρκεια αποστολής απελευθέρωσης μυστικού πράκτορα των γαλλικών υπηρεσιών πληροφοριών που είχε συλληφθεί όμηρος στη Σομαλία, οι απαγωγείς του αντιλήφθηκαν τα προσεγγίζοντα ελικόπτερα και τέθηκαν σε πλήρη ετοιμότητα.
Κατά τους σχεδιαστές της εταιρίας το Pegasus μπορεί να εκτελέσει αποστολές αναγνώρισης, διάσωσης ομήρων, μεταφοράς φορτίων και εναέριων ρίψεων. Πάντως πρόθεση της εταιρίας είναι να επικεντρωθεί στην παράδοση του οχήματος και να αφήσει την επιλογή του εξοπλισμού στον χρήστη.
Προβλέπεται επίσης η ανάπτυξη μίας μεγαλύτερης έκδοσης, με δυνατότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου βάρους 200 ως 300 κιλών (πολυβόλα, ρουκέτες 2,75 ιντσών ή κατευθυνόμενα βλήματα). Στην παρούσα μορφή του το πρωτότυπο διαθέτει δύο καθίσματα εκ των οποίων αυτό του επιβάτη μπορεί να αφαιρεθεί ώστε στον χώρο του να αποθηκευθεί οπλισμός και υλικά.
Κατά την εκτίμηση της Vaylon το όχημα πρόκειται να τεθεί σε παραγωγή σειράς περί το 2015 και θα διατεθεί στη διεθνή αγορά με κόστος περί τα 100.000 ευρώ ενώ το κόστος λειτουργίας ανά ώρα πτήσης θα ανέρχεται σε 20 ευρώ (50 ευρώ αν συνυπολογιστεί το κόστος συντήρησης)!
ΠΗΓΗ
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου