Η επαναλειτουργία του Rijksmuseum στο Άμστερνταμ, μετά από 10 ολόκληρα χρόνια «ξύπνησε» τους κρυμμένους θησαυρούς των ευρωπαϊκών μουσείων. Από το Βρετανικό Μουσείο ως την Ακρόπολη και της Pinacoteca di Brera στο Μιλάνο, τα μουσεία της Ευρώπης έχουν να επιδείξουν τα must see εκθέματά τους.
Σύμφωνα με το cnn.com, μπορεί η Μόνα Λίζα να αποτελεί βασική προϋπόθεση για να επισκεφτεί κάποιος το Λούβρο αλλά, αν ψάξετε τα εκθέματα των ευρωπαϊκών μουσείων λίγο καλύτερα, θα ανακαλύψετε θησαυρούς ανεκτίμητης πολιτιστικής αξίας.
Τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης, Αθήνα
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο σύμβολο της αρχαίας ελληνικής κλασικής περιόδου από τον Παρθενώνα και οι περισσότεροι από τους θησαυρούς που κάποτε κοσμούσαν τον ναό του λόφου της Αθήνας βρίσκονται μέσα στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Οι ειδικοί αναφέρονται στα συγκεκριμένα γλυπτά ως το αποκορύφωμα της ελληνικής υψηλής κλασικής γλυπτικής και όχι άδικα. Η θέση τους στην Αίθουσα του Παρθενώνα των Μουσείων της Ακρόπολης σας επιτρέπει να τα εκτιμήσετε τη συνολική αξία του Παρθενώνα, καθώς η θέση τους είναι πιστή αντιγραφή της πρωτότυπης, η οποία είναι ορατή από το μουσείο.
Η πέτρα Olduvai, Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο
Κατασκευασμένο σχεδόν δύο εκατομμύρια χρόνια πριν, το λίθινο αυτό εργαλείο είναι η πρώτη γνωστή τεχνολογική εφεύρεση. Πρόκειται μάλιστα, για το παλαιότερο αντικείμενο στο Βρετανικό Μουσείο. Προέρχεται από ένα πρώιμο ανθρώπινο καταυλισμό, από το φαράγγι Olduvai, στην Τανζανία.
Αυτό και άλλα επιστημονικά εργαλεία χρονολογούνται, σύμφωνα με τους ειδικούς, περίπου 1,8 εκατομμύρια χρόνια. Μπορεί οι περισσότεροι να δείτε απλά μία…πέτρα αλλά στην ουσία πρόκειται για τη αφετηρία, αυτού που είναι σήμερα ο άνθρωπος.
«The Night Watch», Rembrandt, Rijksmuseum, Άμστερνταμ
Όταν το Rijksmuseum ξανάνοιξε τις πόρτες του μετά από 10 χρόνια, ήταν δεδομένο ότι θα αποτελούσε έναν από τους βασικούς μουσειακούς προορισμούς της Ευρώπης. Το έργο «The Night Watch» του Rembrandt, είναι ο βασικός πυρήνας του μουσείου, γύρω από τον οποίο είναι τοποθετημένα όλα τα υπόλοιπα εκθέματα.
Ο πίνακας του 1642 είναι το μόνο έργο τέχνης στο μουσείο, το οποίο διαθέτει μια καταπακτή από κάτω, ώστε να μπορέσει να αφαιρεθεί με ασφάλεια σε περίπτωση πυρκαγιάς ή άλλων κινδύνων.
Το άγαλμα του Μάρκου Αυρίλιου, Capitoline Museum, Ρώμη
Οι μεγαλύτεροι θησαυροί της Ρώμη βρίσκονται κατά βάση …εκτός των τοιχών κάποιου μουσείου. Αλλά το άγαλμα του Μάρκου Αυρίλιου στο Capitoline Museum στη Ρώμη αξίζει και με το παραπάνω την επίσκεψή σας.
Πρόκειται για ένα γιγάντιο άγαλμα από μπρούτζο, που χρονολογείται από τη «χρυσή εποχή» της ρωμαικής αυτοκρατορίας. Το γεγονός αυτό και μόνο εγγυάται την άριστη ποιότητά του.
«Madonna and Child and the Two Angels», Uffizi Gallery Museum, Φλωρεντία
Σύμφωνα με το cnn.com, μπορεί η Μόνα Λίζα να αποτελεί βασική προϋπόθεση για να επισκεφτεί κάποιος το Λούβρο αλλά, αν ψάξετε τα εκθέματα των ευρωπαϊκών μουσείων λίγο καλύτερα, θα ανακαλύψετε θησαυρούς ανεκτίμητης πολιτιστικής αξίας.
Τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης, Αθήνα
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο σύμβολο της αρχαίας ελληνικής κλασικής περιόδου από τον Παρθενώνα και οι περισσότεροι από τους θησαυρούς που κάποτε κοσμούσαν τον ναό του λόφου της Αθήνας βρίσκονται μέσα στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Οι ειδικοί αναφέρονται στα συγκεκριμένα γλυπτά ως το αποκορύφωμα της ελληνικής υψηλής κλασικής γλυπτικής και όχι άδικα. Η θέση τους στην Αίθουσα του Παρθενώνα των Μουσείων της Ακρόπολης σας επιτρέπει να τα εκτιμήσετε τη συνολική αξία του Παρθενώνα, καθώς η θέση τους είναι πιστή αντιγραφή της πρωτότυπης, η οποία είναι ορατή από το μουσείο.
Η πέτρα Olduvai, Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο
Κατασκευασμένο σχεδόν δύο εκατομμύρια χρόνια πριν, το λίθινο αυτό εργαλείο είναι η πρώτη γνωστή τεχνολογική εφεύρεση. Πρόκειται μάλιστα, για το παλαιότερο αντικείμενο στο Βρετανικό Μουσείο. Προέρχεται από ένα πρώιμο ανθρώπινο καταυλισμό, από το φαράγγι Olduvai, στην Τανζανία.
Αυτό και άλλα επιστημονικά εργαλεία χρονολογούνται, σύμφωνα με τους ειδικούς, περίπου 1,8 εκατομμύρια χρόνια. Μπορεί οι περισσότεροι να δείτε απλά μία…πέτρα αλλά στην ουσία πρόκειται για τη αφετηρία, αυτού που είναι σήμερα ο άνθρωπος.
«The Night Watch», Rembrandt, Rijksmuseum, Άμστερνταμ
Όταν το Rijksmuseum ξανάνοιξε τις πόρτες του μετά από 10 χρόνια, ήταν δεδομένο ότι θα αποτελούσε έναν από τους βασικούς μουσειακούς προορισμούς της Ευρώπης. Το έργο «The Night Watch» του Rembrandt, είναι ο βασικός πυρήνας του μουσείου, γύρω από τον οποίο είναι τοποθετημένα όλα τα υπόλοιπα εκθέματα.
Ο πίνακας του 1642 είναι το μόνο έργο τέχνης στο μουσείο, το οποίο διαθέτει μια καταπακτή από κάτω, ώστε να μπορέσει να αφαιρεθεί με ασφάλεια σε περίπτωση πυρκαγιάς ή άλλων κινδύνων.
Το άγαλμα του Μάρκου Αυρίλιου, Capitoline Museum, Ρώμη
Οι μεγαλύτεροι θησαυροί της Ρώμη βρίσκονται κατά βάση …εκτός των τοιχών κάποιου μουσείου. Αλλά το άγαλμα του Μάρκου Αυρίλιου στο Capitoline Museum στη Ρώμη αξίζει και με το παραπάνω την επίσκεψή σας.
Πρόκειται για ένα γιγάντιο άγαλμα από μπρούτζο, που χρονολογείται από τη «χρυσή εποχή» της ρωμαικής αυτοκρατορίας. Το γεγονός αυτό και μόνο εγγυάται την άριστη ποιότητά του.
«Madonna and Child and the Two Angels», Uffizi Gallery Museum, Φλωρεντία
Το έργο του Filippo Lippi υπολογίζεται ότι φιλοτεχνήθηκε περίπου το 1465 και αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς πίνακες της Αναγέννησης. Η φήμη του πίνακα βασίζεται περισσότερο στο γεγονός ότι η εικονιζόμενη Παναγία μοιάζει με το πραγματικό πορτραίτο της Lucrezia Buti.
Ο Lippi ήταν μοναχός αλλά μη τηρώντας τους κανόνες της εκκλησίας, ερωτεύτηκε την μοναχή Lucrezia Buti. Ο δεσμός τους, τους ανάγκασε να αποκηρύξουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Οι δυό τους απέκτησαν έναν γιο (τον διάσημο ζωγράφο Filippino Lippi) και μια κόρη. Η ομοιότητα της Παναγίας με την εικονιζόμενη στον πίνακα κάνει τους ειδικούς να θεωρούν ότι ο Lippi απεικόνισε τον απόλυτο έρωτά του στο πρόσωπο της γυναίκας του.
Ο Βωμός της Περγάμου, The Pergamon Museum, Βερολίνο
Ελάχιστες είναι οι δημιουργίες που αξίζουν τόσο, ώστε να ονομαστεί ένα ολόκληρο μουσείο από αυτά. Ένα από αυτά είναι ο Βωμός της Περγάμου, που κυριαρχεί στο ομώνυμο μουσείο.
Μεταφέρθηκε από την Τουρκία και χρονολογείται από τον 2ο αιώνα π.Χ. Το μεγαλειώδες αυτό μνημείο «κερδίζει» την αμέριστη προσοχή κάθε επισκέπτη όχι μόνο για τον τεράστιο όγκο του, αλλά και για τις μοναδικά φιλοτεχνημένες απεικονίσεις, που «ζωντανεύουν» με κάθε δυνατή λεπτομέρεια τις μάχες μεταξύ θεών και γιγάντων.
«The Raft of the Medusa», Μουσείο Λούβρου, Παρίσι
«The Raft of the Medusa» ή η Σχεδία της Μέδουσας (γαλλικά: Le Radeau de la Méduse) είναι μια ελαιογραφία του 1818 - 1819 από τον γάλλο ζωγράφο του ρομαντισμού και λιθογράφο Théodore Géricault (1791-1824).
Ολοκληρώθηκε όταν ο καλλιτέχνης ήταν μόλις 27 ετών και το συγκεκριμένο έργο έχει γίνει αναπόσπαστο ορόσημο του γαλλικού ρομαντισμού, απεικονίζοντας μια στιγμή από τις συνέπειες του ναυαγίου της γαλλικής φρεγάτας «Méduse» που προσάραξε στα ανοικτά των ακτών της Μαυριτανία στις 5 Ιουλίου του 1816. Τουλάχιστον 147 άνθρωποι αναγκάστηκαν να επιβιβαστούν σε μία πρόχειρη σχεδία. Όλοι, εκτός από 15, πέθαναν 13 ημέρες πριν από τη διάσωσή τους, ενώ εκείνοι που επέζησαν υπέστησαν πείνα, αφυδάτωση και κανιβαλισμό.
«The Saliera» Kunsthistorisches Museum, Βιέννη
Το Μουσείο Kunsthistorisches στη Βιέννη είναι το σπίτι των αριστουργημάτων του Rembrandt, του Raphael, του Caravaggio αλλά στα must see κυριαρχεί και το «Saliera».
Πρόκειται για ένα μοναδικό έργο τέχνης της χρυσοχοΐας, που απεικονίζει την αλληγορία του σύμπαντος με τον θεό της θάλασσας και τη θεά της Γης, τα ζώα, τους τέσσερις ανέμους και τις τέσσερις χρονικές περιόδους της ημέρας. Το «Saliera» είναι το μόνο έργο του χρυσού, που μπορεί να αποδοθεί στον Benvenuto Cellini με βεβαιότητα και συχνά αναφέρεται ως η «Μόνα Λίζα της γλυπτικής».
«Guernica», Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Μαδρίτη
Τέσσερα από τα 15 πιο ακριβά έργα ζωγραφικής που πουλήθηκαν ποτέ ανήκουν στον Πικάσο και η «Guernica» είναι ένα από τα εκθέματα, που αξίζει κανείς να επισκεφτεί όταν βρεθεί στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Μαδρίτης.
Το μέγεθος της Guernica (3,5 μ. επί 7,8 μέτρα) την καθιστούν ασυνήθιστο έργο τέχνης, αλλά βασική χροιά δίνει ο πολιτικός σχολιασμός του Picasso για τους βομβαρδισμούς των Ναζί κατά τον ισπανικό Εμφύλιο. Οι εικονικοί συμβολισμοί του έργου το καθιστούν αναμφισβήτητα ένα από τα πιο διάσημα έργα τέχνης του 20ου αιώνα.
«Ο θρήνος του Χριστού», Pinacoteca di Breca, Μιλάνο
Μπορεί ο «Μυστικός Δείπνος» του Leonardo da Vinci να αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα που φιλοξενούνται στο Μιλάνο, αλλά ο « Θρήνος του Χριστού» (επίσης γνωστό ως «Ο Θρήνος πάνω από το νεκρό Χριστό» ή «Νεκρός Χριστός») του Andrea Mantegna είναι ένας από τους πιο ριζοσπαστικούς πίνακες στην ιστορία της ζωγραφικής
Αν και η χρονολόγησή του δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα, ο πίνακας ολοκληρώθηκε μεταξύ 1475 και 1501. Απεικονίζει το σώμα του Χριστού σε ύπτια θέση σε μια μαρμάρινη πλάκα, πλαισιωμένο από την Παναγία και τον Άγιο Ιωάννη, των οποίων το προφίλ είναι κομμένο. Οι ειδικοί το θεωρούν ως ένα από τα καινοτόμα έργα στην ιστορία της τέχνης, που διακατέχεται από τη σκληρή απλότητα ενός ιδιόμορφου ρεαλισμού.
Ο Lippi ήταν μοναχός αλλά μη τηρώντας τους κανόνες της εκκλησίας, ερωτεύτηκε την μοναχή Lucrezia Buti. Ο δεσμός τους, τους ανάγκασε να αποκηρύξουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Οι δυό τους απέκτησαν έναν γιο (τον διάσημο ζωγράφο Filippino Lippi) και μια κόρη. Η ομοιότητα της Παναγίας με την εικονιζόμενη στον πίνακα κάνει τους ειδικούς να θεωρούν ότι ο Lippi απεικόνισε τον απόλυτο έρωτά του στο πρόσωπο της γυναίκας του.
Ο Βωμός της Περγάμου, The Pergamon Museum, Βερολίνο
Ελάχιστες είναι οι δημιουργίες που αξίζουν τόσο, ώστε να ονομαστεί ένα ολόκληρο μουσείο από αυτά. Ένα από αυτά είναι ο Βωμός της Περγάμου, που κυριαρχεί στο ομώνυμο μουσείο.
Μεταφέρθηκε από την Τουρκία και χρονολογείται από τον 2ο αιώνα π.Χ. Το μεγαλειώδες αυτό μνημείο «κερδίζει» την αμέριστη προσοχή κάθε επισκέπτη όχι μόνο για τον τεράστιο όγκο του, αλλά και για τις μοναδικά φιλοτεχνημένες απεικονίσεις, που «ζωντανεύουν» με κάθε δυνατή λεπτομέρεια τις μάχες μεταξύ θεών και γιγάντων.
«The Raft of the Medusa», Μουσείο Λούβρου, Παρίσι
«The Raft of the Medusa» ή η Σχεδία της Μέδουσας (γαλλικά: Le Radeau de la Méduse) είναι μια ελαιογραφία του 1818 - 1819 από τον γάλλο ζωγράφο του ρομαντισμού και λιθογράφο Théodore Géricault (1791-1824).
Ολοκληρώθηκε όταν ο καλλιτέχνης ήταν μόλις 27 ετών και το συγκεκριμένο έργο έχει γίνει αναπόσπαστο ορόσημο του γαλλικού ρομαντισμού, απεικονίζοντας μια στιγμή από τις συνέπειες του ναυαγίου της γαλλικής φρεγάτας «Méduse» που προσάραξε στα ανοικτά των ακτών της Μαυριτανία στις 5 Ιουλίου του 1816. Τουλάχιστον 147 άνθρωποι αναγκάστηκαν να επιβιβαστούν σε μία πρόχειρη σχεδία. Όλοι, εκτός από 15, πέθαναν 13 ημέρες πριν από τη διάσωσή τους, ενώ εκείνοι που επέζησαν υπέστησαν πείνα, αφυδάτωση και κανιβαλισμό.
«The Saliera» Kunsthistorisches Museum, Βιέννη
Το Μουσείο Kunsthistorisches στη Βιέννη είναι το σπίτι των αριστουργημάτων του Rembrandt, του Raphael, του Caravaggio αλλά στα must see κυριαρχεί και το «Saliera».
Πρόκειται για ένα μοναδικό έργο τέχνης της χρυσοχοΐας, που απεικονίζει την αλληγορία του σύμπαντος με τον θεό της θάλασσας και τη θεά της Γης, τα ζώα, τους τέσσερις ανέμους και τις τέσσερις χρονικές περιόδους της ημέρας. Το «Saliera» είναι το μόνο έργο του χρυσού, που μπορεί να αποδοθεί στον Benvenuto Cellini με βεβαιότητα και συχνά αναφέρεται ως η «Μόνα Λίζα της γλυπτικής».
«Guernica», Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Μαδρίτη
Τέσσερα από τα 15 πιο ακριβά έργα ζωγραφικής που πουλήθηκαν ποτέ ανήκουν στον Πικάσο και η «Guernica» είναι ένα από τα εκθέματα, που αξίζει κανείς να επισκεφτεί όταν βρεθεί στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Μαδρίτης.
Το μέγεθος της Guernica (3,5 μ. επί 7,8 μέτρα) την καθιστούν ασυνήθιστο έργο τέχνης, αλλά βασική χροιά δίνει ο πολιτικός σχολιασμός του Picasso για τους βομβαρδισμούς των Ναζί κατά τον ισπανικό Εμφύλιο. Οι εικονικοί συμβολισμοί του έργου το καθιστούν αναμφισβήτητα ένα από τα πιο διάσημα έργα τέχνης του 20ου αιώνα.
«Ο θρήνος του Χριστού», Pinacoteca di Breca, Μιλάνο
Μπορεί ο «Μυστικός Δείπνος» του Leonardo da Vinci να αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα που φιλοξενούνται στο Μιλάνο, αλλά ο « Θρήνος του Χριστού» (επίσης γνωστό ως «Ο Θρήνος πάνω από το νεκρό Χριστό» ή «Νεκρός Χριστός») του Andrea Mantegna είναι ένας από τους πιο ριζοσπαστικούς πίνακες στην ιστορία της ζωγραφικής
Αν και η χρονολόγησή του δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα, ο πίνακας ολοκληρώθηκε μεταξύ 1475 και 1501. Απεικονίζει το σώμα του Χριστού σε ύπτια θέση σε μια μαρμάρινη πλάκα, πλαισιωμένο από την Παναγία και τον Άγιο Ιωάννη, των οποίων το προφίλ είναι κομμένο. Οι ειδικοί το θεωρούν ως ένα από τα καινοτόμα έργα στην ιστορία της τέχνης, που διακατέχεται από τη σκληρή απλότητα ενός ιδιόμορφου ρεαλισμού.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου