Μια πόλη χωρίς διαφημίσεις σε κτήρια


Τον Σεπτέμβριο του 2006, ο δήμαρχος του Σάο Πάολο πέρασε το λεγόμενο «Clean City Law» (σ.σ. «ο νόμος της καθαρής πόλης») με τον οποίο απαγορεύθηκε η χρήση όλων των υπαίθριων διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένων όλων των πινακίδων σε αστικά κτήρια αλλά και σε λεωφορεία. 

Μέσα σε έναν χρόνο, 15.000 πινακίδες κατέβηκαν προκειμένου να μην χαλάνε το τοπίο της πόλης και πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια σε πρόστιμα εκδόθηκαν για να καθαρίσει το Σάο Πάολο από παντός είδους διαφημίσεις. Επτά χρόνια μετά, η τέταρτη μεγαλύτερη μητρόπολη του κόσμου και η πιο σημαντικό πόλη της Νότιας Αμερικής παραμένει χωρίς διαφημίσεις και είναι η μοναδική στον κόσμο που εφαρμόζει κάτι παρόμοιο.

Παρόλες τις αντιδράσεις από επιχειρηματίες και διαφημιστικές, αλλά και όσους υποστήριζαν πως η διαφήμιση στα αστικά κτήρια είναι μια μορφη τέχνης που δίνει στην πόλη ένα διαφορετικό χρώμα, ο νόμος εφαρμόστηκε στο ακέραιο. Σε μια έρευνα που διεξήχθη το 2011 μεταξύ των 11 εκατομμυρίων κατοίκων της πόλης, το 70% απάντησε πως βρήκε την απαγόρευση ευεργετική, αφού η απομάκρυνση των διαφημίσεων αποκάλυψε μια πλούσια αστική ομορφιά που ήταν για καιρό κρυμμένη. Έτσι όσοι έλεγαν ότι η πόλη μετά την εφαρμογή του νόμου θα μοιάζει άχρωμη και σαν βομβαρδισμένη, απολαμβάνουν τώρα ένα καθαρό αστικό τοπίο.









Share on Google Plus

About kostas.alm

Καλώς ορίσατε στο Παπαγάλο Του Διαδικτύου! Ο σκοπός δημιουργίας αυτού του blog είναι η συγκέντρωση αναρτήσεων που βρίσκουμε κατά καιρούς στο διαδίκτυο και μας κινούν το ενδιαφέρον, αλλά δεν αποτελούν απαραίτητα θέση και άποψη του παρόντος ιστολογίου. Ελπίζουμε να βρείτε θέματα που σας ενδιαφέρουν και να μας επισκέπτεστε συχνά!

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου