Περί ηθικής και χορηγίας


Στο σύγχρονο εμπορευματοποιημένο ποδόσφαιρο, ειδικά την εποχή της κρίσης, δεν υπάρχει περιθώριο για ρομαντισμούς. Όταν ο χορηγός είναι διατεθειμένος να πληρώσει, οι σύλλογοι δεν δυσκολεύονται να πουν το «ναι». Κι όμως, η Μπόλτον, αν και αρχικά είχε έρθει σε συμφωνία με την QuickQuid, αποφάσισε τελικά να μην προχωρήσει μετά τις αντιδράσεις των οπαδών.


Ο λόγος; Η χορηγός εταιρεία είναι μία από τις λεγόμενες «payday lenders». Αυτό που κάνει, δηλαδή, είναι να δανείζει άμεσα χρήματα στον ενδιαφερόμενο και να τα παίρνει με πολύ υψηλό τόκο όταν αυτός εισπράξει τον μισθό του. Η τακτική θεωρείται ανήθικη από μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού, καθώς πρόκειται για την απόλυτη εκμετάλλευση της ανθρώπινης ανάγκης,

Όταν, λοιπόν, η Μπόλτον ανακοίνωσε ότι για τα επόμενα δύο χρόνια θα φέρει στη φανέλα της, τόσο στα επίσημα ματς, όσο και στις προπονήσεις, το logo της QuickQuid, μετά τη λήξη της χορηγίας της 118BET, οι αντιδράσεις ήταν άμεσες κι έντονες.

«Είναι μία θλιβερή μέρα. Αυτή η βιομηχανία εκμεταλλεύεται ευάλωτους ανθρώπους που χρειάζονται άμεσα χρήματα.

Θεωρώ ότι η αποδοχή μίας τέτοιας χορηγίας νομιμοποιεί αυτές τις εταιρείες, κάτι που είναι απαράδεκτο», τόνισε η βουλευτής Δυτικού Μπόλτον του Εργατικού Κόμματος, Τζούλι Χίλινγκ.

Ανάλογα ήταν και τα σχόλια των οπαδών της ομάδας στην επίσημη σελίδα της στο Facebook που έκαναν λόγο για «σιχαμένη απόφαση» και κάλεσαν τους φιλάθλους να μην αγοράσουν τις εμφανίσεις και να πραγματοποιήσουν πορεία διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο της πόλης.

Παρά τις προσπάθειες, τόσο της ομάδας, όσο και της εταιρείας να υπερασπιστούν την πολιτική της, λέγοντας ότι ο συγκεκριμένος τρόπος δανεισμού λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή, καθώς δεν τον αναγκάζει να δεσμευτεί μακροπρόθεσμα, ενώ του προσφέρει άμεσα μετρητά, ο σύλλογος αναγκάστηκε τελικά να διακόψει τη συνεργασία πριν καλά καλά ξεκινήσει.

«Ο σύλλογος υπολόγισε τις αντιδράσεις των οπαδών κι έπειτα από συζητήσεις του προέδρου Φιλ Γκάρτσαϊντ και διαφόρων τοπικών κι όχι μόνο πολιτικών, ανάμεσα στους οποίους και ο Επικεφαλής του Συμβουλίου του Μπόλτον, Κλιφ Μόρις, δεν θα προχωρήσουμε στη συμφωνία μας με την QuickQuid.

Δεν είχαμε υπολογίσει τις αντιδράσεις που θα προκαλούσε η συνεργασία με μία εταιρεία του συγκεκριμένου εμπορικού κλάδου. Είχαμε ψάξει ιδιαίτερα την QuickQuid και ήμασταν ικανοποιημένοι, καθώς διαπιστώσαμε ότι επρόκειτο για έναν αξιόπιστο δανειστή», ανέφερε μεταξύ άλλων η ανακοίνωση του συλλόγου για τη λήξη της συμφωνίας.

Τελικά, νέος χορηγός θα είναι η τοπική FibrLec, η οποία ασχολείται με νέες πηγές ενέργειας, με τον Γκαρτσάιντ να εξηγεί: «Δεν θέλουμε οι εμπορικές μας σχέσεις να μπαίνουν ανάμεσα σε εμάς και την κοινότητά μας. Είμαστε περήφανοι που η ομάδα μας θα δουλεύει στενά με μία τοπική τεχνολογική εταιρεία που ξεκίνησε από το πανεπιστήμιο του Μπόλτον».

Ανάλογες αντιδράσεις είχαν υπάρξει κι όταν η Νιούκαστλ είχε ανακοινώσει τον Οκτώβριο του 2012 ότι ξεκινά συνεργασία με την επίσης εταιρεία δανεισμού, Wonga.

Το 44% των οπαδών είχαν δηλώσει δυσαρεστημένοι με την απόφαση, ενώ και οι τοπικές αρχές είχαν εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά τους.

Βέβαια, όταν ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία θα αγόραζε τα δικαιώματα του ονόματος του γηπέδου, επιστρέφοντάς του τον τίτλο «St James` Park» σε αντίθεση με τον προηγούμενο χορηγό Sports Direct, το κλίμα κάπως αντιστράφηκε.



Share on Google Plus

About kostas.alm

Καλώς ορίσατε στο Παπαγάλο Του Διαδικτύου! Ο σκοπός δημιουργίας αυτού του blog είναι η συγκέντρωση αναρτήσεων που βρίσκουμε κατά καιρούς στο διαδίκτυο και μας κινούν το ενδιαφέρον, αλλά δεν αποτελούν απαραίτητα θέση και άποψη του παρόντος ιστολογίου. Ελπίζουμε να βρείτε θέματα που σας ενδιαφέρουν και να μας επισκέπτεστε συχνά!

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου