Η τρίτη διάσταση στην επικοινωνία μέσω διαδικτύου. Πριν από 10 χρόνια, η λέξη Skype ήταν ένας παράξενος νεολογισμός, που έψαχνε χώρο στο δειλά αναπτυσσόμενο, τότε, κλάδο των VOIP επικοινωνιών.
Σήμερα είναι ένας κολοσσός με 300 εκατομμύρια χρήστες, που κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας μίλησαν συνολικά 1,4 τρισεκατομμύρια λεπτά. Η συμβατική τηλεφωνία έφτασε στα 300 εκατομμύρια χρήστες μετά από 104 χρόνια και η κινητή μετά από 25. Οπότε, κάτι έκαναν εκεί στο Skype...
Εν τω μεταξύ αφότου εξαγοράστηκε το 2011 από τη Microsoft έναντι 8,5 δισ. δολαρίων έχει εξελιχθεί σε ένα παγκοσμιοποιημένο communication hub, που περιλαμβάνει τα πάντα. Ή σχεδόν τα πάντα, αφού έως τώρα δεν είχαν σκεφτεί την τρίτη διάσταση της επικοινωνίας.
Ε, λοιπόν τώρα τη σκέφτηκαν και την ανακοίνωσαν με αφορμή τα δέκατα γενέθλια της υπηρεσίας.
Οι χρήστες του Skype, λοιπόν, θα μπορούν σύντομα να επικοινωνήσουν με φίλους και συγγενείς σε 3D, αρκεί φυσικά να διαθέτουν συμβατή κάμερα, γυαλιά και προφανώς οθόνη, που υποστηρίζει τρισδιάστατη απεικόνιση.
Πέρα από τις λογικές δεύτερες σκέψεις που εγείρει η ανακοίνωση σε τεχνικό επίπεδο και αφορούν κυρίως το απαιτούμενο bandwidth, ώστε να μεταφερθεί σε πραγματικό χρόνο τρισδιάστατη εικόνα σε καλή ποιότητα, δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε: Γιατί; Γιατί κάποιος -εκτός από το να κάνει πλάκα- να θέλει να συνομιλήσει με την κοπέλα/τη μάνα/το συνάδελφο/τη θεία από την Αυστραλία/το συμφοιτητή του σε 3D;
Ακόμη όμως κι αν προσπεράσουμε το «γιατί;», δεν θα αργήσουμε να φτάσουμε στο «ποιος;», αφού είναι μάλλον απίθανο ο μέσος χρήστης να θέλει να κάνει βιντεοκλήσεις σε 3D.
Και λίγο μετά στο «πώς», αφού θα πρέπει να έχει οθόνη, γυαλιά, καλή σύνδεση στο ίντερνετ και πάει λέγοντας. Όλες οι προϋποθέσεις προφανώς ισχύουν φυσικά και για τον υποψήφιο συνομιλητή του.
Το 3D ήταν μια φαινομενικά έξυπνη ιδέα πριν λίγα χρόνια, αλλά η κάμψη των πωλήσεων των συμβατών συσκευών και η παγερή αδιαφορία του κοινού, υποχρεώσαν τη βιομηχανία σε αναδίπλωση. Όχι ότι θα πάψουν να κυκλοφορούν οθόνες, τηλεοράσεις και κάμερες με 3D δυνατότητες, αλλά θα συνεχίσουν να απευθύνονται στους λίγους «enthusiasts» του gaming και των ταινιών δράσης.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου