Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ήταν Ιταλός αρχιτέκτονας, ζωγράφος, γλύπτης, μουσικός, εφευρέτης, μηχανικός, ανατόμος, γεωμέτρης και επιστήμονας που έζησε την περίοδο της Αναγέννησης και θεωρείται μια ιδιοφυής προσωπικότητα. Πολλές από τις ιδέες του ήταν εκατοντάδες χρόνια μπροστά από την εποχή του και η γέφυρα Golden Horn Bridge είναι το τέλειο παράδειγμα που το αποδεικνύει.
Το 1501, ο Ντα Βίντσι έφτιαξε ένα σκίτσο μιας γέφυρας μήκους 240 μέτρων που επρόκειτο να κατασκευαστεί πάνω από τον Κεράτιο κόλπο, μια φυσική είσοδο στα Στενά του Βοσπόρου. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που κάποιος πρότεινε την κατασκευή μιας τόσο μεγάλης γέφυρας. Δυστυχώς όμως για τον Ντα Βίντσι η τεχνογνωσία που απαιτούνταν για να πραγματοποιηθεί ένα τόσο μεγάλο έργο, δεν υπήρχε, ούτε τότε αλλά ούτε και για τα επόμενα 300 χρόνια. Κατά συνέπεια, η γέφυρα δεν θα μπορούσε να κατασκευαστεί επειδή ήταν πολύ προχωρημένη για τους οικοδόμους της εποχής εκείνης.
Για πεντακόσια χρόνια, ο χαριτωμένος σχεδιασμός του Λεονάρντο παρέμεινε ένα μικρό σχέδιο, σε μια γωνία ενός μεγάλου όγκου σημειώσεων του καλλιτέχνη. Το 1996 όμως, ένας σύγχρονος Νορβηγός καλλιτέχνης, ο Vebjørn Sand, είδε το σχέδιο σε μια έκθεση μηχανολογικών σχεδίων του Ντα Βίντσι και εντυπωσιάστηκε. Έτσι όταν επέστρεψε στο Όσλο πρότεινε στην υπηρεσία Δημοσίων οδών της Νορβηγίας να αναλάβουν την κατασκευή του έργου.
Για τα επόμενα χρόνια, ο Vebjørn Sand, αφιέρωσε το χρόνο του στο να κάνει το σχέδιο του Ντα Βίντσι πραγματικότητα. Έτσι το 2001, μια μικρή γέφυρα για πεζούς κατασκευάστηκε με βάση το αρχικό σχέδιο του Λεονάρντο στον αυτοκινητόδρομο E – 18 που συνδέει το Όσλο με τη Στοκχόλμη.
Το συνολικό μήκος της γέφυρας είναι 108 μέτρα, έχει κύριο άνοιγμα πλάτους 40 μέτρα και το ύψος της φτάνει τα 20 μέτρα. Την γέφυρα την διασχίζουν καθημερινά πεζοί, ποδηλάτες αλλά και άνθρωποι που επιθυμούν να δουν από κοντά υλοποιημένη μια από τις σκέψεις του Λεονάρντο Ντα Βίντσι..
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου