Έτσι, δοκιμάζοντας διάφορους συνδυασμούς, κατέληξε σε ένα σιρόπι με χρώμα καραμέλας, που είχε ιδιαίτερη γεύση.
Σίγουρος για την επιτυχία της συνταγής του, ο φαρμακοποιός έδειξε το δημιούργημά του σε έναν συνάδελφό του.
Οι δυο τους πρόσθεσαν ανθρακούχο νερό στο σιρόπι και άρχισαν να το πουλάνε για 5 σεντς το ποτήρι.
Ο κόσμος, αν και στην αρχή βρήκε τη γεύση του σιροπιού παράξενη, άρχισε να το αγοράζει σταθερά.
Αρχικά, πωλούνταν περίπου 9 ποτήρια τη μέρα, ενώ στο τέλος της χρονιάς ο Πέμπερτον είχε πουλήσει συνολικά 25 γαλόνια σιροπιού.
Σύντομα, το σιρόπι απέκτησε όνομα, το γνωστό μέχρι και σήμερα Coca Cola, χάρη στον λογιστή του φαρμακοποιού, που χρησιμοποίησε το γράμμα “C” από την κοκαΐνη, που ήταν αρχικά ένα από τα βασικά συστατικά του σιροπιού (αργότερα η κοκαΐνη αφαιρέθηκε από τα συστατικά και τετραπλασιάστηκε η καφεΐνη).
Η γραμματοσειρά
Ο λογιστής έγραψε τη φίρμα με το χέρι, άρα χρησιμοποίησε τον δικό του γραφικό χαρακτήρα και δημιούργησε το λογότυπο, που είναι ίδιο μέχρι σήμερα.
Ο δημιουργός του σιροπιού δεν μπορούσε να φανταστεί την εξέλιξη του αναψυκτικού και μάλλον δεν μπορούσε και να διαχειριστεί την εμπορική προώθηση, όπως ο επιχειρηματίας που αγόρασε την Coca Cola.
Έτσι, τρία χρόνια μετά πούλησε τα δικαιώματα της εταιρείας του στον επιχειρηματία Άιζα Κάντλερ.
Ο δαιμόνιος Κάντλερ ίδρυσε την Coca Cola Company και αμέσως αφοσιώθηκε στην προώθηση του προϊόντος του. Προσπάθησε, με κάθε τρόπο, να κάνει οικείο το λογότυπο της Coca Cola στους καταναλωτές.
Έτσι, διένειμε παντού διάφορα αντικείμενα με το σήμα κατατεθέν του αναψυκτικού, από ρολόγια, ημερολόγια, αφίσες μέχρι και φαρμακευτικές ζυγαριές.
Η διορατικότητα του Κάντλερ, όμως, σταμάτησε εκεί. Όταν η ζήτηση της Coca Cola αυξήθηκε αισθητά, δημιουργήθηκε η ανάγκη εμφιάλωσης, ώστε ο κόσμος να μπορεί να απολαμβάνει το αγαπημένο του αναψυκτικό παντού. Ο Κάντλερ δεν ενθουσιάστηκε με αυτή την ιδέα, ούτε και με την καθιέρωση ενός συγκεκριμένου μπουκαλιού για την Coca Cola και έτσι τα δικαιώματα για την εμφιάλωση κατοχύρωσαν δύο δικηγόροι. Ο Μπέντζαμιν Τόμας και ο Τζόζεφ Γουάιτχεντ. Λίγο αργότερα, κυκλοφόρησε στην αγορά και το γνωστό μέχρι σήμερα γυάλινο μπουκάλι της Coca Cola, για να αποφευχθούν οι απομιμήσεις. Για τον σκοπό αυτό, κυκλοφόρησαν και διαφημίσεις, που επεσήμαναν στους καταναλωτές να απαιτούν την αυθεντική Coca Cola.
Οι προσπάθειες αντιγραφής του αναψυκτικού δε σταμάτησαν ποτέ, αλλά ο βασικός ανταγωνιστής είναι πάντα η Pepsi Cola.
Με το πέρασμα του χρόνου, η εταιρεία μετατράπηκε σε κολοσσό και το αναψυκτικό είναι το διασημότερο brand name του κόσμου.
Η Coca Cola στον πόλεμο
Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Coca Cola ήταν η διάθεσή της στις αμερικανικές δυνάμεις, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.
Σύμφωνα με επίσημη απόφαση, κάθε ένστολος Αμερικάνος είχε το δικαίωμα να αγοράζει ένα μπουκάλι Coca Cola για 5 σεντς, σε όποια χώρα κι αν βρισκόταν.
Με τον τρόπο αυτό, το αναψυκτικό πέρασε τα σύνορα της Αμερικής και διαδόθηκε σε πολλές χώρες.
Στην Ελλάδα, η άδεια για την κυκλοφορία του αναψυκτικού δόθηκε από το Γενικό Χημείο του Κράτους τον Φεβρουάριο του 1964. Ωστόσο, η Coca Cola εμφανίστηκε στα καταστήματα πέντε χρόνια μετά.
Η Coca Cola δημιούργησε τον Άγιο Βασίλη
Μια ακόμη «επιτυχία» του αναψυκτικού, ήταν δημιουργία της εικόνας του Άγιου Βασίλη, αφού η εταιρεία τον έντυσε στα κόκκινα, για να ταιριάζει με το εταιρικό χρώμα.
Το διαφημιστικό παιχνίδι εξελίχθηκε σε κοινή αντίληψη, σχεδόν σε όλο τον κόσμο, αν και δεν είναι βέβαιο ότι πλέον υπάρχει κάποιος συνειρμός με το αναψυκτικό.
Εκτός αν όταν σας λένε «Άη Βασίλης», εσείς σκέπτεστε αναψυκτικά και όχι δώρα.
Σήμερα, η Coca Cola είναι ταυτισμένη με την αμερικανική κουλτούρα, ενώ το λογότυπό της είναι αναγνωρίσιμο από το 98% του πληθυσμού. Καθημερινά καταναλώνονται περίπου 6.000.000 μπουκάλια.
ΠΗΓΗ
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου